Theda Bara

16.7.17


Femme fatale and goth icon, Theda Bara was one of the most famous silent film actress of the '10s. 
Born Theodosia Burr Goodman, she changed her name in Theda Bara - anagram of "Arab Death".
Thanks to her role in the film "A Fool There Was" (1915), she is ofted cited as the first vamp of the history.

Femme fatale e icona goth, Theda Bara è stata una delle attrici più famose del cinema muto degli anni '10. 
Nata Theodosia Burr Goodman, cambiò il suo nome in Theda Bara - anagramma di "Arab Death" ("Morte Araba")
Grazie alla sua interpretazione nel film "La vampira" (1915), viene oggi considerata la prima vamp della storia.







Photo source | Pinterest
6 comments on "Theda Bara"
  1. Really interesting post! Thanks for sharing)

    ReplyDelete
  2. Eita que ele realmente é um reboco de respeito. Adoro!!

    ReplyDelete
  3. Olá Minha Querida,
    Adorei o seu blog e já sou sua seguidora.
    Theda Bari é uma inspiração sem dúvida!
    Como é mais experiente do que eu no mundo da blogoesfera e sem dúvida é uma pessoa muito inspiradora, poderia me dar a
    honra de visitar o meu blog e deixar a sua opinião?
    O meu sonho é ser escritora e toda as criticas são bem vindas!
    Eu ficarei eternamente grata,
    Um abraço apertado,
    Margarida Ferreira
    https://capturingthefeelings.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  4. As usual great post! Have a nice day)

    ReplyDelete
  5. Ohhh wow! She would definitely be a #boss girl if she were alive today. Love her eyes.

    www.fashionradi.com

    ReplyDelete