"Le Voyage Dans La Lune" (1902)

25.7.17


Follow me on Nientepopcorn: @manenticaterina
Seguimi su Nientepopcorn: @manenticaterina


The 12 minutes movie Le Voyage Dans La Lune is considered one of the first masterpieces of the cinema. The film follows a group of astronomers who travel to the Moon and meet the native moon inabithants, known as Selenites.

Georges Méliès was the first who gave birth to the dream that had been told for centuries only in voice or on paper, for example in the Jules Verne's "From the Earth to the Moon" or in H.G. Wells's "The First Man in the Moon".
Although preceded by some other works of the director himself, Le Voyage Dans Le Lune is generally regarded as the first sci-fi film in the history of cinema, thanks to the massive use of special effects.
The movie is divided in seventeen scenes. The moment in which the capsule lands in the Moon's eye remains one of the most iconic and frequently referenced images, not only in cinema, but also in music and art.


Con una durata di soli 12 minuti, Le Voyage Dans La Lune è considerato uno dei capolavori del cinema ai suoi esordi. La pellicola segue il viaggio di un gruppo di astronomi sulla luna e il loro incontro con gli abitanti del luogo, i Seleniti.

Georges Méliès fu il primo ad imprimere sulla pellicola il sogno che per secoli era stato narrato solo a voce o sulla carta, come ad esempio nei racconti "Dalla Terra alla Luna" di Jules Verne e "I primi uomini sulla Luna" di H.G. Wells.
Benché preceduto da alcune opere del regista stesso, Le Voyage Dans La Lune è in genere considerato il primo film di fantascienza della storia, grazie anche all'uso massiccio di effetti speciali, molto all'avanguardia per l'epoca. 
La pellicola si sviluppa attraverso diciassette scene, una delle quali - quella in cui la navicella spaziale si schianta sull'occhio della luna - è entrata nell'immaginario collettivo ed è stata citata frequentemente negli anni a venire, non solo nel cinema, ma anche nella musica e nell'arte.



  





3 comments on ""Le Voyage Dans La Lune" (1902)"
  1. I love theses screens of this movie ! It's so inspiring!
    xx,
    Margot
    https://troughthepasturesofthesky.com/

    ReplyDelete
  2. Looks really interesting! Thanks a lot for sharing)

    ReplyDelete
  3. As usual great post) Have a nice day)

    ReplyDelete